Der er masser af fordele ved at booke online
Få mest for pengene - fleksibel skiferie
Flere og flere af vores overnatningssteder tilbyder fleksible ankomst- og afrejsedage. Det giver flere valgmuligheder, så du kan få netop den type ferie, du ønsker. Har du samtidig mulighed for at undgå de store rejsedage (fredage og søndage) er der stor sandsynlighed for, at du kan få den samme rejse på 3,4,5,6 eller 7 døgn bare endnu billigere. Find alle tilbud, priser og book på colorline.dk
Få overblik og spring telefonkøen og ventetiden over
Følg tilbuddene, få relevant inspiration og book din ferie på colorline.dk. Du kan straks se, om der er plads, og hvad ferien koster i den periode, du er interesseret i.
Åbent døgnet rundt
Du kan bestille din ferie præcis på det tidspunkt der passer dig. 24 timer i døgnet året rundt holder vores online booking åbent.
Book online – spar tid og spar penge
Når du booker online, sparer du telefongebyret til vores kundecenter på DKK 130,- Bestillinger direkte på terminaler vil også blive pålagt et gebyr på DKK 130,-
Find de bedste priser og tilbud online
Vores priser er dynamiske og styres af udbud og efterspørgsel. Vores hjemmeside er altid opdateret med hensyn til produkter og tilbud, så du hele tiden kan booke til den bedste pris. Et godt sparetip er at booke så tidligt som muligt. Hovedreglen er: Jo tidligere, jo billigere.
Book op til 20 personer og 5 biler
Rejser I flere familier, venner eller naboer sammen, kan I booke overfart og overnatning til hele flokken på colorline.dk. Det samme gælder, hvis I er en forening eller sportsklub.
Er I flere end 20 personer, så kontakt vores gruppeafdeling på telefon 99 56 20 55.
Betaling
Alle bookinger via internettet skal betales med kort. Betaling sker i sidste trin af booking flowet, efter du har indtastet dine personlige oplysninger. Hvis der skal betales depositum, kan du vælge, om du vil betale depositum eller rejsens fulde beløb.
Depositum udgør 10 % af bookingværdien på Flex-billetter og pakkerejser, hvis rejsen koster mere end 2.000 NOK og der samtidigt er mere end 50 dage til afrejse. Ellers betales rejsen fulde beløb.
Når betalingen er registreret, modtager du en betalingsbekræftelse pr. e-mailadresse. Dette er din e-billet med oversigt over din rejse.
Hvis du har betalt depositum, vil betalingsoplysningerne for det resterende beløb fremgå på din e-billet. Såfremt depositum ikke er betalt inden fristen, har Color Line ret til at annullere bookingen og sælge rejsen til anden side. Ønsker du at betale det resterende beløb med kreditkort, skal du kontakte os pr. telefon.
Bestilling er bindende for den rejsende, når rejsen er betalt.
Color Lines betalingsløsning er udviklet i samarbejde med WorldPay (www.worldpay.com). Al information krypteres efter SET/SSL standard.
Trin 1: Vælg om du ønsker at betale med Visa, MasterCard, Diners eller American Express.
Trin 2: Udfyld kortnummer, udløbsdato og navn.
Trin 3: Du får en bekræftelse på skærmen om, at din betaling er godkendt. Desuden bliver der sendt en kvittering til din mailadresse.
Er der noget, som ikke fungerer eller som du ikke forstår, er du velkommen til at kontakte Color Line på mail til kundeservice eller telefon 99 56 19 00.
Depositum
Inden 10 dage efter bestilling betales der for transportrejser med en bookingværdi over DKK 2000,- et depositum på 10% af bookingværdien og for pakkerejser betales et depositum på 350 DKK pr. person. Bestillingen er bindende for den rejsende, når depositum er betalt. Color Line er bundet af aftalen, når depositum er modtaget.
Hvis betalingsbetingelserne ikke overholdes, har Color Line ret til at betragte rejsen som annulleret og kan eventuelt sælge rejsen til en anden. Det anbefales at tegne afbestillingsforsikring til brug ved sygdom. Læs mere her
Skulle du få en fejlmelding i forbindelse med betalingen, bedes du hurtigst muligt kontakte vor bookingafdeling på telefon 99 56 19 00. Venligst oplys bookingnummer ved henvendelse.
For grupper (20 personer eller flere), kan du læse om depositumsatser, betaling og rejsebetingelser her.
Har du ændring til din online booking?
Har du ændring til din bestilling, kan du evt. selv ændre den, hvis du har oprettet en profil under Min Side. Bemærk dog, at profilen skal være oprettet, før rejsen blev bestilt. Ellers skal du kontakte vort kundecenter på tlf. 99 56 19 00.
Vær opmærksom på eventuelle gebyrer på visse billettyper. Gebyrer oplyses i vort kundecenter.
Er du i tvivl om højden på dit køretøj?
Vi har ikke faste priser, men benytter et dynamisk prissystem, hvilket betyder at prisen varierer i forhold til antal ledige pladser på hver enkelt sejlads.
Fra du bestiller din billet til du evt. ændrer billetten på afrejsedagen pga. forkert angivet højde, kan sejladsen være blevet næsten udsolgt.
Det betyder, at prisen for en bil kan have ændret sig betydeligt, hvilket gør sig gældende for alle højder af køretøjer.
Der kan derfor opstå en stor differencen mellem den oprindelige bilpris, som er bestilt, hvor der var god plads på sejladsen og til den nye bilpris, som bliver søgt på dagen, hvor der måske er næsten udsolgt. Vi vil derfor anbefale, at du er helt sikker på højden på dit køretøj, før du bestiller.
Få de bedste tilbud og tips – før alle andre
Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få kendskab til kampagner og rejsetilbud før alle andre eller information om sæsonstart, så du står forrest i køen. Du kan tilmelde dig her