Din browser er for gammel. Venligst opgrader din browser eller download en alternativ browser som eksempelvis Google Chrome eller Firefox.

Dine rettigheder

Love og regler sikrer at dine rettigheder som passager hos Color Line bliver varetaget

Europaparlamentet og Europarådet har formelt vedtaget EU forordning 1177/2010, som giver rettigheder til cruise- og færgepassagerer under søtransport til og fra EU lande.

Forordningen er trådt i kraft 18. december 2012 og indeholder regler om:

  • ikke diskriminerende adgang til transport og ret til assistance for personer med nedsat eller begrænset funktionsevne
  • ret til assistance, kompensation og information ved forsinkelser og aflysninger
  • klagemuligheder for passageren
  • nationalt klageorgan

Læs mere om dine rettigheder

Klage

Klager samt krav om erstatning i forbindelse med afvig i driften skal først rettes direkte til Color Line. Klagen skal fremsendes skriftligt senest 2 måneder efter den berørte afgang.

I tilfælde af du ikke modtager den hjælp, service og assistance du har ret til i forbindelse med din rejse, har du i Danmark også mulighed for at klage bagefter. Klage på Terminaloperatør rettes til Trafikstyrelsen. Ved andre klager vedr. billetter over EUR 100, rettes klagen til Forbrugerklagenævnets sekretariat (Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen) som vil behandle klager vedrørende passagersejladser og krydstogter. Du kan klage over alle forhold som direkte relaterer sig til sejladsen - herunder aflysninger eller forsinkelser.

www.trafikstyrelsen.dk
www.kfst.dk
info@trafikstyrelsen.dk (Hvis din henvendelse ikke indeholder personoplysninger)
kfst@kfst.dk